sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website

  • מאגר ספרי העיון
    • ישראל (ארץ, מדינה ותרבות)ישראל (ארץ, מדינה ותרבות)
    • יהדותיהדות
    • היסטוריה של עם ישראל ויהדות זמננוהיסטוריה של עם ישראל ויהדות זמננו
    • מדעי הרוחמדעי הרוח
    • מדעי החברהמדעי החברה
      • סוציולוגיהסוציולוגיה
      • פסיכולוגיהפסיכולוגיה
      • חינוךחינוך
      • כלכלהכלכלה
      • מדע המדינהמדע המדינה
      • מנהל וניהולמנהל וניהול
      • תקשורתתקשורת
      • עבודה סוציאליתעבודה סוציאלית
      • ספורטספורט
      • אנתרופולוגיהאנתרופולוגיה
      • חברה וטכנולוגיהחברה וטכנולוגיה
    • משפטמשפט
    • מדעי הטבע ומדעים מדוייקיםמדעי הטבע ומדעים מדוייקים
    • כתבי עתכתבי עת
    • קורסים (או"פ)קורסים (או"פ)
מאגר ספרי העיון > מדעי החברה > חינוך
490 items were found
display by: list     cover
previous12345678910next
ימי עיון בפרשיות היסטוריות ובעיות-יסוד / בית ספר ייחודי לבני הקיבוצים או לאו? - חוברת סז
הנושא שנתרכז בו ביום עיון זה הוא שאלת הבלעדיות של החינוך הקיבוצי:
האם ילדי הקיבוץ צריכים להתחנך במסגרת המיועדת להם בלבד, אם לאו. אנו נמצאים כבר בעיצומן של הכנות לקראת יום העיון הבא, שיעסוק בנושא בית הספר המקומי מול בית המפר האזורי.
נושאים אלה מקבלים משנה תוקף לאור העובדה שהמצב הכלכלי במדינה ובתנועה הקיבוצית אינו שפיר כיום. לעובדה זו השלכות על משרד החינוך, אשר מעוניין לצמצם תקציבים ולגרום לסגירתם של בתי הספר הקטנים. מדובר בכמאה בתי ספר בתנועה הקיבוצית.
למעשה, תחילת החשיבה על קיומו של יו...
More info
Type: ספר עיון

פרשנות ותרבות - סדרה חדשה / הנתיב החסום : סוגיות בנגישות לתואר אקדמי בישראל, 1990-1970
By: אורי כהן
הנתיב החסום עוסק ביחס בין האליטה האקדמית של האוניברסיטאות לקבוצה החברתית הגדולה בארץ – המזרחים. הספר מבקש לענות על השאלות: כיצד נבנו מחסומים שאפשרו אפליה והדרה של המזרחים באוניברסיטאות המחקר? כיצד נכשל מיזם האוניברסיטה הפתוחה שנועד לחזק את הקבוצות המוחלשות? ובעיקר, כיצד האליטה האקדמית אימצה מדיניות שביצרה ושימרה את מעמדה ומנעה בזאת אפשרויות שינוי שכוללות גיוון חברתי ומעמדי?
פרופ' אורי כהן מבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב פרסם עד כה ארבעה ספרים בתחום ההשכלה הגבוהה בישראל: ההר והגבעה: האונ...
More info
Type: ספר עיון

רסלינג - הסדרה לחקר החינוך / מגמות חדשניות במנהל ובמדיניות חינוך
אסופת מאמרים זו נכתבה לזכרו של פרופ' דן גבתון. פרקי הספר נכתבו על ידי הקהילה האקדמית העוסקת במנהל ובמדיניות בחינוך אשר עליה נמנה דן: המנחים שתחת הדרכתם כתב את הדוקטורט, עמיתים באקדמיה בארץ ומעבר לים, וסטודנטים לתארים מתקדמים שאותם הנחה דן במסירות רבה.
בספר שלושה שערים: השער הראשון מתמקד בחשיבותם של צוותי החינוך בהובלת שינויים ורפורמות חינוכיות בעבר ובהווה; השער השני עוסק בהיבטים מתודולוגים לחקר מדיניות ומנהל החינוך מנקודת מבט ביקורתית, לצד גישות חדשניות; השער השלישי פותח צוהר לדיון במבחר סוג...
More info
Type: ספר עיון

עיון. חינוך / בין קונפליקט לדיאלוג : חינוךוספרות ותיקון עולם
By: רביב רייכרט
הדיון בקשר שבין חינוך לבין ספרות הוא דיון רב שנים, שיוצרים וחוקרים רבים עסקו בו. ספר זה מציע הצעה חדשה לדיון הזה בהתמקדו בחינוך ובספרות המתקנים עולם ואדם, ובהצגתו באופן חדש: דיאלוג בין מחנכים. הספר בוחן את האופן שבו ניתן להבין את מהות החינוך באמצעות הספרות ואת האופן שבו ניתן לחנך באמצעות הספרות. הוא עוסק בנושא רלוונטי ביותר בימינו – בדמוקרטיה המחברת חירות ואחריות, שמהותה היא הבסיס לתיקון שמציעים החינוך והספרות, ובקונפליקט ובדיאלוג שהם לב מהותה. More info
Type: ספר עיון

עיון. חינוך / אנשי ונשות חינוך : זהות במסע של אי-בהירות
By: איתן סימון, יונית ניסים
הספר עוסק באתגרי החינוך של אנשי ונשות החינוך בישראל כיום, לאחר מגפת הקורונה ושינויים עולמיים ומקומיים. הוא מדגיש את החשיבות של החינוך כיסוד וכקרקע המוצקה שעליה צומחת ומתעצבת דמותה וזהותה של המדינה. הספר מציע כיווני חשיבה פילוסופיים ומעשיים המבוססים על ניסיון מעשי עשיר ורב שנים בשדה החינוך וההוראה ובמחקר האקדמי. המחברים עוסקים בשינויים שדור העתיד חשוף אליהם, שינויים המובילים לפערי ידע וביצוע בין התלמידים למוריהם. הם מעלים שאלות בנוגע לאיכות הידע שהתלמידים צוברים, ומבקרים את התפיסה שהטכנולוגיה לב... More info
Type: ספר עיון

previous12345678910next
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help