sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website

  • מאגר ספרי העיון
    • ישראל (ארץ, מדינה ותרבות)ישראל (ארץ, מדינה ותרבות)
    • יהדותיהדות
    • היסטוריה של עם ישראל ויהדות זמננוהיסטוריה של עם ישראל ויהדות זמננו
    • מדעי הרוחמדעי הרוח
    • מדעי החברהמדעי החברה
    • משפטמשפט
    • מדעי הטבע ומדעים מדוייקיםמדעי הטבע ומדעים מדוייקים
    • כתבי עתכתבי עת
    • קורסים (או"פ)קורסים (או"פ)
מאגר ספרי העיון > מדעי החברה
2496 items were found
display by: list     cover
previous451452453454455456457458459460next
תמה - תאוריה ומעשה בהכשרת מורים / מעגלים של קשר : על טיפוח תרבות השיח במוסד חינוכי הומניסטי
By: אורה בן-יוסף
מהי חשיבותה ומהם אפיוניה של תקשורת בין-אישית במסגרת חינוך הומניסטי? איך מטפחים אותה הלכה למעשה? איך מגבירים את מעורבותם של התלמידים בתוכני הלימוד, ואיך מאפשרים לכל תלמיד לתת ביטוי הולם למחשבותיו ולרגשותיו?
הספר מעגלים של קשר מציג את "מעגל הקשר" ככלי לטיפוח ביטוי אישי ותקשורת בין-אישית של מורים ותלמידים במוסדות חינוך המעוגנים בהשקפת עולם הומניסטית. הספר מתאר מאפיינים אחדים של חינוך הומניסטי וקווים לרקע העיוני ש"מעגל הקשר" מבוסס עליו; הוא מצביע על דרכים ליישומו בתחומים השונים של חיי המוסד החינ...
More info
Type: ספר עיון

מה הסיפור? : על התפתחות היכולת הנרטיבית
By: מיכל סגל
הספר מה הסיפור? על התפתחות היכולת הנרטיבית עוסק בהתפתחות הכושר הנרטיבי מילדות ועד בגרות. חלקו הראשון סוקר את התפתחות היכולת לספר סיפורים בשנות הילדות; וחלקו השני מוקדש להצגת עבודת מחקר שבדקה את קשרי הגומלין בין ההתפתחות הקוגניטיבית-חברתית, התפתחות השפה והתפתחות הכושר הנרטיבי במהלך שנות ההתבגרות.
בספר אפשר לקרוא על הקשר בין גיל המספרים ובין מגמת ההתפתחות בבחירת התוכן המרכזי של הסיפורים, על סימון מוקדי הסיפור ועל הדרכים למשיכת המאזין. כמו כן יש בספר התייחסות לשאלה, אם למגדר יש השפעה על עיצוב ה...
More info
Type: ספר עיון

תמה - תאוריה ומעשה בהכשרת מורים / להיות קרוב : עזרה ראשונה למורה בהתמודדות עם מצוקות תלמידים
By: יצחק גילת
תלמידים מצפים ממוריהם שייחדו להם מזמנם, יטו להם אוזן קשבת וישמשו להם מקור של תמיכה ועידוד לא רק בכל הנוגע לצורכיהם הלימודיים, אלה גם בלבטיהם ובמצוקותיהם כבני אדם. ממצא זה עולה שוב ושוב במחקרים על אודות דמותו של המורה הטוב בעיני תלמידים, החל בבית הספר היסודי וכלה במכללות ובאוניברסטאות. ואולם עוד עולה מן המחקרים, שתלמידים ממעטים לפנות אל מוריהם בבעיות אישיות. ייתכן שאחת הסיבות לפער הזה שבין הציפיות לעמידה בהן היא שאין למורים הכלים המתאימים למלא את תפקיד המסייע והתומך בתחומים החורגים מן ההקשר הלימ... More info
Type: ספר עיון

תמה - תאוריה ומעשה בהכשרת מורים / טקסטים חזותיים בכיתה
By: רימונה כהן, מלכה בן פשט, איריס ברקוביץ
הרעיון שביטויים חזותיים הם בגדר שפה חזותית המקבילה לשפה המילולית הוא הבסיס לתפיסת הביטוי החזותי כאמצעי לתקשורת, לחשיבה ולהערכה. סביבת הכיתה, על הטקסטים החזותיים שבה, היא מעין נייר לקמוס החושף אמונות וגישות תרבותיות ופדגוגיות סמויות של יוצרי סביבה זו ושל צרכניה. סביבת הכיתה היא גם מעין קטליזטור המניע , יוצר או מחזק סוגים של אמונות ושל גישות תרבותיות ופדגוגיות. מכאן נובעת ההכרה בחשיבות מושג ה"בעלות" על הסביבה החזותית של הכיתה, והצורך לבטל את החלוקה בין יוצרים לבין צרכנים בהקשר לטקסטים החזותיים של... More info
Type: ספר עיון

בין שיוויון למצויינות : רפורמה בחינוך ובית-הספר המקיף
By: מרים שמידע
שיוויון ומצויינות הם שני היעדים שמערכות החינוך המודרניות בישראל ובעולם חותרות להשיג. הספר הוא נסיון ראשון לנתח את המורכבות של התהליך המחייב, לכאורה, להשיג שני יעדים הסותרים זה לזה. הספר מפרט את הקשיים בדרך להצלחת התהליך ומצביע על דרכים ארגוניות ופדגוגיות להגשמתו. בית הספר המקיף מוצג כמבנה חינוכי אידיאלי המאפשר התמודדות עם הדילמה ונותן סיכויים להצליח בה.
More info
Type: ספר עיון

previous451452453454455456457458459460next
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help