sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website

  • מאגר ספרי העיון
    • ישראל (ארץ, מדינה ותרבות)ישראל (ארץ, מדינה ותרבות)
    • יהדותיהדות
    • היסטוריה של עם ישראל ויהדות זמננוהיסטוריה של עם ישראל ויהדות זמננו
    • מדעי הרוחמדעי הרוח
    • מדעי החברהמדעי החברה
    • משפטמשפט
    • מדעי הטבע ומדעים מדוייקיםמדעי הטבע ומדעים מדוייקים
    • כתבי עתכתבי עת
    • קורסים (או"פ)קורסים (או"פ)
מאגר ספרי העיון > מדעי החברה
2494 items were found
display by: list     cover
previous311312313314315316317318319320next
דמוקרטיה כשלטון עצמי משותף
By: אביחי דורפמן
מהי דמוקרטיה? האם תופעות כמו בית ספר דמוקרטי, ממשל תאגידי דמוקרטי ומשפחה דמוקרטית קשורות לרעיון המדינה הדמוקרטית? חיבור זה מתמודד עם שאלות אלה כמו גם עם שאלות חשובות אחרות על הקשר שבין שלטון דמוקרטי ובין זכויות יסוד או בין דמוקרטיה ובין אקטיביזם שיפוטי. מעבר לדיון עקרוני זה, החיבור מזהה אתגרים קשים במיוחד הרובצים לפתחו של השלטון הדמוקרטי בישראל. פרופ’ אביחי דורפמן, לשעבר חוקר במכון הישראלי לדמוקרטיה, הוא פרופסור למשפטים באוניברסיטת תל אביב. תחומי המחקר העיקריים שלו הםהתאוריה של המשפט הפרטי וה... More info
Type: ספר עיון

תמה - תאוריה ומעשה בהכשרת מורים / ממעוף הציפור : סיפורי התפתחות מקצועית של מורים
By: אורית אבידב-אונגר, יפעת אשרת-פינק
הספר ממעוף הציפור: סיפורי התפתחות מקצועית של מורים מפגיש את הקוראים עם תשעה סיפורי התפתחות מקצועית של מורות במהלך לימודיהן לקראת תואר שני בחינוך. מה הניע אותן לצאת לתהליך של התפתחות מקצועית? מה הביאן לידי ההחלטה לבחור במסלול התפתחות כזה או אחר? מה משפיע בסופו של דבר על תהליך ההתפתחות של מורים? מיהן הדמויות השותפות לתהליך זה? או בקצרה: איך כל זה קורה? בשנים האחרונות מתחוללות רפורמות רבות בארץ ובעולם בנושא התפתחותם המקצועית של המורים בעקבות ההבנה שלמידה לאורך החיים המקצועיים של המורה היא תנאי ה... More info
Type: ספר עיון

כליל - סדרת ספרים בנושאי חינוך / מידע, ידע ודעת : הדנ״א של החינוך
הספר מציע דיון באתגר שמהפכת המידע מציבה בפני מערכת החינוך. בית הספר עוסק בידע ובלמידה, אך לעתים רחוקות מתקיים בין כתליו דיון המתייחס למהות הידע, לצורת ארגונו ולקשר שבין אלה לבין תהליך הלמידה. מהפכת המידע של ימינו מחייבת התמודדות מחודשת עם סוגיות אלה, ומעלה את השאלה אם ניתן כיום להציע רציונל בר-הצדקה לתכנית הלימודית הבית-ספרית, לצורת ארגון הידע בה ולתהליכי ההוראה למידה שהיא טומנת בחובה. במוקד הספר חמישה מאמרים העוסקים במושגים מידע, ידע ודעת ובהשלכותיהם על כישורי חשיבה, על החינוך למשמעות, על הפלי... More info
Type: ספר עיון

כליל - סדרת ספרים בנושאי חינוך / להבין הבנה; ללמד להבין : מושגים ומעשים
הבנה היא מטרת ההוראה והלמידה, ובכל זאת רוב התלמידים רוב הזמן אינם מבינים; הם זוכרים (במקרה הטוב), אך לא מבינים. מדוע? משום שהבנה היא מצב שכלי ורגשי מורכב, הישג שלא קל להגיע אליו. האסופה להבין הבנה; ללמד להבין מסבירה מהי הבנה וכיצד אפשר לטפח אותה בבתי הספר ובמסגרות אחרות.חינוך להבנה מאתגר כיון את ההוגים ואת חוקרי החינוך המובילים. מיטב המומחים בעולם ובארץ מציעים מושגים שונים להבנה ודרכים שונות לטפח אותה במערכת החינוך ובמערכות אחרות. האסופה מציגה את הגותם ואת מחקריהם בתחום. הספר מחולק לשלושה שערים... More info
Type: ספר עיון

תמה - תאוריה ומעשה בהכשרת מורים / הם לא ברחו מהכיתה : נרטיבים של סטודנטים מצטיינים בדרכם להתמחות בחינוך
By: אשר שקדי
מחקרים רבים המתפרסמים ברחבי העולם מצביעים על תמונה היכולה להעיד בצדק על חוסר הצלחה בתהליכי הכשרת המורים. מרבית משתתפי התכניות מצהירים על אכזבתם מתכניות ההכשרה, על היותן תאורטיות מדי, ועל כך שלא שם רכשו את יכולתם להיות מורים. תחושת חוסר ההצלחה נעשית מובהקת יותר, כאשר מתברר כי כמחצית מהבוגרים פורשים מההוראה תוך שלוש עד חמש שנים מסיום תהליך ההכשרה, וחלק נכבד מהם אף אינו מגיע להוראה כלל. התמונה קשה יותר ככל שמדובר בבוגרים שכישוריהם האקדמיים הם מעל הממוצע, המוגדרים לעתים קרובות כמצטיינים. מדינת ישרא... More info
Type: ספר עיון

previous311312313314315316317318319320next
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help