sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website

  • מאגר ספרי העיון
    • ישראל (ארץ, מדינה ותרבות)ישראל (ארץ, מדינה ותרבות)
    • יהדותיהדות
    • היסטוריה של עם ישראל ויהדות זמננוהיסטוריה של עם ישראל ויהדות זמננו
    • מדעי הרוחמדעי הרוח
    • מדעי החברהמדעי החברה
    • משפטמשפט
    • מדעי הטבע ומדעים מדוייקיםמדעי הטבע ומדעים מדוייקים
    • כתבי עתכתבי עת
    • קורסים (או"פ)קורסים (או"פ)
מאגר ספרי העיון > מדעי החברה
2508 items were found
display by: list     cover
previous481482483484485486487488489490next
גבולות הנאמנות : גולים פוליטיים בעידן מדינת-הלאום
By: יוסי שיין
עבודתו של פרופ' יוסי שיין, שזכתה ב-1989 בפרס האגודה האמריקאית למדע המדינה, מובאת כאן לראשונה במהדורה עברית, שבע-עשרה שנים לאחר פרסומה הראשון.
הספר, במהדורה החדשה, דן בשאלות יסוד הקשורות לסוגיית המדינה הלאומית והייצוג ה'לגיטימי' והאותנטי בעידן הלאומיות, תוך עיון מדוקדק בפוליטיקה של גולים מאז המאה ה-19 ועד חזרתם של הגולים העיראקים לאחר נפילתו של סדאם חוסיין.
מיהו הפטריוט? מהי גמישותו של מושג הנאמנות הלאומית? מה משמעותה של "הכרה" בינלאומית? מהם הקשרים בין קבוצות אופוזיציה פנימית ואופוזיציה...
More info
Type: ספר עיון

בית-ספר הטרוגני : אחדות בתוך שונות
By: יצחק קשתי, ברכה אלפרט, מרגלית יוסיפון, אהוד מנור
חלק מן הקהילייה החינוכית בישראל ניצב בשנים האחרונות מול ביקורת וביטויים של אי-שביעות-רצון על רקע ההתמודדות של בתי-ספר עם בעיית האינטגרציה. יש הטוענים שאין ביכולתה של מערכת חינוך ריכוזית להתמודד עם צורכי החינוך של אוכלוסיות תלמידים מגוונות. עוד נטען שמדיניות האינטגרציה באה על-חשבון החתירה למצוינות. במקביל לביקורת, ניכרת בשנים האחרונות מגמה בקרב הורים בעלי יכולת ואנשי-חינוך להיאבק למען הקמת בתי-ספר ייחודיים ברירניים.
במחקר זה מוצגים לפני הורים מתעניינים, מחנכים, אנשי מינהל החינוך ומעצבי מדיני...
More info
Type: ספר עיון

בית-ספר בניהול עצמי : תיאוריה, מחקר ומעשה
By: חיים גזיאל
הספר מציג ומנתח את הבסיס הפילוסופי של בית-הספר בניהול עצמי ואת התהליכים שהביאו לידי צמיחתו, תוך בחינה השוואתית בין מערכות חינוך בעולם המערבי. כמו-כן, הספר בוחן את הקשר בין המבנה של בית הספר בניהול עצמי, התהליכים המתרחשים בו ותפוקותיו, כפי שהוא משתקף בספרות המחקרית בארץ ובעולם.
הספר מנסה להתמודד עם השאלה: האם בית-הספר בניהול עצמי יוכל להתמודד עם אתגרי מערכת החינוך בעתיד?
More info
Type: ספר עיון

בית-הספר העתידי "כרמים" : בין תיאוריה למעשה
By: דוד חן
בית הספר "כרמים" הוא מוסד ניסויי פרי מחקר ופיתוח מתמשכים. מחנכים וחוקרים ב"כרמים" מנסים לעצב סביבות למידה עתידיות ההולמות את צורכי המאה העשרים ואחת.
הספר מביא את התיאוריה והחזון ששימשו בסיס לתכנון בית הספר העתידי. במרכז התיאוריה עומדת ההשפעה שיש לטכנולוגיות הידע - מחשבים, טלוויזיה ותקשורת - על היחסים שבין הלומד לבין הידע. בהמשך מסופר על תהליך המעבר מחזון למעשה - הקמת הבניין, פיתוח הסגל החינוכי וראשית היישום של דרכי הוראה חדשות. בסיכום מובאים לקחים ראשונים של הניסוי.
הספר מיועד לעובדי חי...
More info
Type: ספר עיון

בית-הספר החדשני : ארגון והוראה
By: שלמה שרן, חנה שחר, תמר לוין
הספר מציג גישה האומרת כי בית-הספר הוא בעת ובעונה אחת קהילה, ארגון מערכתי וארגון ביורוקרטי. כיצד מתפקדים שלושה רכיבים אלה בכפיפה אחת? מה הם המאפיינים שלהם בבית-ספר שמנוהל בדרכים מסורתיות לעומת האפשרויות הגלומות בבית-ספר המובנה מחדש וחדשני?
פרקי הספר מתארים דרכים שאפשר לנקוט על-מנת להדק את הקשר בין הרכיבים השונים של בית-הספר, כגון הצעות לבנייה מחדש של מערכת שעות ולימוד בינתחומי באמצעות גישה של חקר. כמו-כן מוצעות בספר דרכים מעשיות לוויסות חלקם היחסי של כל אחד משלושת הרכיבים, הקהילה, הארגון המע...
More info
Type: ספר עיון

previous481482483484485486487488489490next
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help