sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website

  • מאגר ספרי העיון
    • ישראל (ארץ, מדינה ותרבות)ישראל (ארץ, מדינה ותרבות)
    • יהדותיהדות
    • היסטוריה של עם ישראל ויהדות זמננוהיסטוריה של עם ישראל ויהדות זמננו
    • מדעי הרוחמדעי הרוח
    • מדעי החברהמדעי החברה
    • משפטמשפט
    • מדעי הטבע ומדעים מדוייקיםמדעי הטבע ומדעים מדוייקים
    • כתבי עתכתבי עת
    • קורסים (או"פ)קורסים (או"פ)
מאגר ספרי העיון > מדעי החברה
2508 items were found
display by: list     cover
previous481482483484485486487488489490next
אי-נחת בהוראה
By: מרדכי אריאלי
בקשרי-הגומלין בין מורים לתלמידים בבית-הספר נוצרים לא-אחת מצבים שעל סף משבר.
ההתנסות בהם מעכירה את העיסוק בהוראה ויוצרת אצל מורים תחושה המתוארת בספר זה כ"אי-נחת".
באילו נסיבות תופשים מורים את ההוראה כמצב בלא-נחת? מהם מקורותיה של אי-הנחת? את מי הם תופשים כגורמים לאי-הנחת? אילו מורים מתנסים במיוחד באי-נחת? איך מתמודדים מורים עם מצבי אי-נחת? איך הם מנסים לצמצם אותם?
ספר זה דן בשאלות אלה בעקבו ראיונות עם מורים על-יסודיים ותצפיות בעבודתם.
More info
Type: ספר עיון

חינוך וחברה / היסטוריה, זהות וזיכרון : דימויי עבר בחינוך הישראלי
העבר הינו היבט חשוב בחייה של כל אומה, בהיותו אחד המרכיבים העיקריים בזהותה. היסטוריה משותפת וזכרונות משותפים, במיוחד אם הם משתרעים על-פני תקופה ממושכת, נעשים לעיתים קרובות מקור לגאווה ובסיס ללגיטימציה של טענות לאומיות. בין שההיסטוריה והזכרונות אמיתיים ובין שהם מדומים, חשיבותם נעוצה בכך שהם נחלתם של כל בני האומה, המוצאים בהם מכנה משותף שמאחד אותם מעבר למחלוקות החברתיות, הפוליטיות והדתיות.
הדבר נכון במיוחד כאשר מדובר באומה חדשה יחסית, כישראל, שמנסה להתגבש מתוך ריבוי של מסורות תרבותיות ושסעים ח...
More info
Type: ספר עיון

חינוך וחברה / בית הספר וקהילותיו
יחסי-הגומלין הנרקמים בין מערכות חינוכיות וקהילותיהן ניצבים במוקד החיבורים המתפרסמים כאן לראשונה. בכל אחד מן המאמרים מוצגות תפיסות שונות של קהילה ומנותחים דפוסי הקשר וכיווני ההשפעה המתקיימים בין מוסדות החינוך בחברה הישראלית לבין הקהילות שהם נמצאים עימן בקשרי-גומלין. More info
Type: ספר עיון

חינוך הומניסטי-יהודי בישראל : תכנים ודרכים
By: אליעזר שביד
מאז הקמת המדינה עברה על בית-הספר הממלכתי מהפיכה הדרגתית, תחילה זוחלת והססנית ולבסוף מהירה ונחרצת, בכיוון מנוגד לערכים וליעדים של השקפת העולם היהודית-הומניסטית.
בית-הספר הממלכתי בישראל הפך ממוסד שראה את תפקידו החינוכי בחברות התרבותי של תלמידיו, למוסד הרואה את עיקר תפקידו ההוראתי בהכנת תלמידיו לבחינות הבגרות, כדי להבטיח המשך השכלה מקצועית גבוהה ככלי להצלחה כלכלית ויוקרה חברתית.
אין להתפלא אפוא על תודעת המשבר הפושטת בחברה הישראלית בכלל, ובעיקר בציבור המורים.
ספר זה בא כמענה לתחושות אוב...
More info
Type: הגות

חופש ללמוד
By: קארל רוג'רס
"התוכל מערכת החינוך, שהיא המערכת השמרנית, הנוקשה והממוסדת ביותר בחברתנו (אני משתמש במונחים אלה למטרת תיאור ולא כביקורת), התוכל מערכת חינוך כזאת להתמודד עם הבעיות האמיתיות של החיים המודרניים. או שהלחצים העצומים לקונפורמיות ולנסיגתיות הפועלים בחברה זו, ישעבדוה למטרותיהם? היעבור החינוך לידי חברות מסחריות וחדשניות המסוגלות להיענות לצרכיה ולתביעותיה של החברה - לחברות מסחריות אשר בהן פיתוח "מיכשור" יעיל ללמידה. יהיה מקור להפקת רווחים? אינני יודע.
מתוך שאלות אלה, יבין הקורא שלדעתי עומדת כל מערכת ה...
More info
Type: הגות

previous481482483484485486487488489490next
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help