Description:
הסקירה הנוכחית מבקשת להתבונן באופן ההתמודדות של מערכת החינוך בארצות הברית עם גודל האסון ועם ההשפעות הסימבוליות של הטראומה, וכיצד הם תורגמו למסרים חינוכיים וערכיים במסגרת מערכת החינוך, בדגש על השנה הראשונה לאחר האסון, ובמבט רטרוספקטיבי לאחר 23 שנים. מסרים ותכנים אלו הם מקרה מבחן לתהליך התהוותם של המסרים והתכנים המועברים במערכת החינוך בישראל בעת הזו ביחס למלחמה, שנה לאחר פרוץ המלחמה ואירועי 7 באוקטובר, ובמיוחד משום שהמלחמה עדיין נמשכת. הדגש בסקירה זו הוא על המסרים החינוכיים והערכיים שהועברו באמצעות קובעי המדיניות ותוכניות הלימודים לאחר האסון. נדגיש במיוחד את האופן שבו ההתמודדות החינוכית הערכית עם אסון התאומים נתפסת, מאז ועד היום, כבעלת השפעה רבה על החינוך לערכים דמוקרטיים בארצות הברית, על חופש הביטוי של מורים ועל היחסים בין קבוצות שונות בחברה האמריקאית. היבטים אלו ייבחנו גם בהקשר הישראלי ובהקשר של מצב מערכת החינוך מאז פרוץ המלחמה. השנים שעברו מאז אסון התאומים נותנות נקודת מבט נרחבת על האופן שבו המדיניות בנושא זה במערכת החינוך הישראלית הולכת ומתפתחת, בעיקר לנוכח המגמות והמהלכים הביטחוניים, הפוליטיים והחברתיים שהמלחמה מייצרת ונראה שעוד תביא עימה בעתיד.
|
Author:
|
תמי הופמן, מיטל ברון
|
Editor(s):
|
|
Title:
|
|
Series:
|
סקירה
|
Year:
|
2025
|
Month:
|
|
journal issue:
|
|
Ages:
|
תיכון ומעלה
|
Grade:
|
|
Target audience:
|
|
Subjects:
|
חינוך, מלחמות ישראל,
|
Pages:
|
62
|
Type:
|
ספר עיון
|
|