Description:
הפרוטוקול אשר לפנינו, מוקדש לנושא "תרבות הנעורים". שלושה מרצים, חיים אדלר, ארזה אברהמי ודוד גרין, פתחו את הדיון, והציגו נושאים שנגעו לתרבות נוער צרכנית מול אידיאולוגיה פוליטית; תופעת "הקומונות" של ביטניקים בשנות השישים; בעיית המתירנות; הנוער הלומד בצורות שונות ומגוונות ביותר ולעומתו נוער שאינו מוצא את מקומו בלימודים; וכן גם אבטלה של בני נוער. מאפיינים שונים לכל נוער בתקופות השונות, ולכל תקופה ציפיותיה שלה. ותמיד ניצבת השאלה הכמעט נצחית, התוהה על מהותו של ילד ושל נוער, על התבגרות ובגרות. עוסקים בנטייה לקיצוניות ורדיקליות של הצעירים, על תחושת מרכזיותו של הנוער האומר: אני מרכז העולם! ומבררים מהו הסטטוס של בני גיל העלומים, ורואים את הגיבוש הפיזיולוגי והפסיכולוגי של בני העלומים - ואת הצעדים הראשונים להקמת המשפחה! הנעורים כאילו עוטי מיתוס. יש בהם מן הנוסטלגיה ומן הרומנטיקה. לכאורה, הנעורים קלים למחקר, אולם יש צורך לאפיין את השלבים השונים וישנן אסכולות שונות העוסקות בניתוח שלבים אלה בחיי אדם מתורת הפסיכואנאליזה דרך תורת פיאז'ה, תורת קורנגולד, מהלר (בעיקר תורת האינדיבידואליזציה והספרציה, המסובכת ואולי גם מכאיבה) ותורת אריקסון, אשר לה אופי פסיכו-סוציאלי. כאן אנו נתקלים באחת השאלות הקשות ביותר, והיא: גיבוש הזהות של הצעיר, אשר לפי אריקסון חייבת להתגבש בהתנסויותיו של האדם הצעיר.
|
Author:
|
|
Editor(s):
|
חיים זליגמן
|
Title:
|
|
Series:
|
|
Year:
|
1992
|
Month:
|
|
journal issue:
|
|
Ages:
|
תיכון ומעלה
|
Grade:
|
|
Target audience:
|
|
Subjects:
|
פסיכולוגיה,
|
Pages:
|
52
|
Type:
|
ספר עיון
|
|